Miljaar de miljaar...

19 maart 2020 - Zonnebeke, België

Tja... Jean-Pierre van Rossem zou gezegd hebben: " 't Is toch godgeklaagd... enz..." Maar enfin, Van Rossem is dood en begraven (of gecremeerd, 't is mij eigenlijk om 't even), en moest er een God zijn, ik denk dat ie zich toch niet zou bezighouden met iets als " 'k Zal ne keer een viruske op de Aarde doen nederdalen ('t is ne keer wat anders dan nen Heiligen Geest, of nen aartsengel), en ne keer zien wat mijn aardkinderen dààrmee zullen aanvangen! Oké, waar gaan we beginnen? In China! Ze zijn daar toch met méér dan genoeg..." Enz...

Ik zou zo een heel verhaal kunnen verzinnen over Chinezekes die in kooitjes opgesloten werden, terwijl het viruske de ronde deed in de straten en elk koppeke dat ie zag voorzag van zo'n hele resem precies zuignapkes... zodat ze er op den duur uitzagen als hetgeen wij soms zien als 'marsmannekes'... ge weet wel... Maar we gaan daar niet aan beginnen, hé.

Wat ik jullie wél kan laten weten, en dat is géén fantasie, en ook iets wat niemand onder jullie zal verwonderen, is dat onze reis naar Suriname in 't water is gevallen, dankzij dat fameuze Coronaviruske. Nu... 't is beter onze reis, dan wijzelf terwijl we op weg waren naar Suriname... 't Zou één natte bedoening zijn geworden ;-)

We hopen van Lastminute.com, zoals door onze minister beloofd, een voucher te krijgen die één jaar geldig is, en die we kunnen gebruiken bij het boeken van onze volgende reis. Onze B&B en onze jungletocht-gids kregen alvast van ons het bericht dat ze onze centen mochten houden, mits niet te vergeten het te registreren als voorschot op ons verblijf/jungletocht van volgend jaar. Want in 2021 hopen we toch dat we met z'n allen dat Corona-virus hebben buitengeshot (liefst heelal-waarts, dat er hier niemand op aarde meer mee gekl... geduveld zit). En dat zou ons dan in de gelegenheid stellen om met vernieuwde kracht en aangezwengelde immuniteit onze reis naar Suriname opnieuw in te plannen, bijvoorbeeld in maart of april volgend jaar.

Op een bepaald moment kwam het idee in mij op om te doen alsof we in Suriname zaten en dan zou ik zo om de paar dagen dan een artikeltje posten... maar zoals jullie weten en kunnen beamen zijn wij in se serieuze mensen en zouden wij er nooit aan denken om jullie voor de gek te houden. Jullie zouden dan misschien een fotootje verwachten van mij of Hilde met een of andere Surinaamse schoonheid bijvoorbeeld, maar zoékt dat maar eens hier in onze contreien... in een periode waarop ge 1,5 meter afstand van elkaar moet houden dan nog! Dus uit praktische overwegingen zal ik het maar hier bij laten.

In afwachting van verder nieuws, wens ik jullie alvast een GOEDE GEZONDHEID toe, (iets waar we gewoonlijk zelfs niet bij stilstaan als we elkaar toeklinken met een "santé!"), wees een beetje afstandelijk (letterlijk dan!), geef elkaar regelmatig ne knuffel (virtueel dan), maak niet al te veel ruzie omdat ge drie weken op mekaars lip zit (ge zijt nie wijs welk een lip dat ge dààrvan over houdt!), zeep regelmatig uw handen in met water, geef elkaar een elleboogstoot, als 't zo nodig moet, blijf vrij en vrolijk weg van alles wat dokters, ziekenhuizen en spoedopnames is, stuur af en toe tóch maar eens een zoen via WhatsApp, Messenger,... kortom: ik wens jullie 't allerbeste toe voor de komende weken/maanden, wie weet... en dan zullen we in het post-corona-tijdperk verdorie onze scha dubbel en dik inhalen!

Het ga jullie goed!

Coronavirus

1. Rita Cattebeke:
    Jammer, maar helaas....
    Elke dag een wandelingetje in Polygoonbos en/of omgeving kan een alternatief zijn en neem uldre tentje mee om onderweg een dutje te doen, voor 's nachts best een warme slaapzak want ze geven nog wat vrieskoude uit. Maar niet te ver van huis gaan é, of je riskeert nog een boete
    Hoop doet leven ... volgend jaar hopelijk meer sjanse
  2. Louis:
    19 maart 2020
    't zou mijn broere niet zijn, moest hij het weer niet op dié manier verwoord hebben. Merci voor alle goeie bedoelingen en wensen. We gaan proberen er ons aan te houden. En voor jullie, 't noaste joare een goe reize!
  3. Annie Liefooghe:
    19 maart 2020
    Net op tijd nie weg... want anders zat je misschien vast en wie weet voor hoelang! Op naar volgend jaar met meer geluk, hou jullie goed!
  4. Guido Kindt:
    19 maart 2020
    Wat hebben jullie toch weer geluk: niet naar die vochtige jungle moeten trekken, geen tsetse-vliegen die je malaria kunnen bezorgen alhoewel pillen tegen malaria misschien goed kunnen blijken te zijn tegen covid-19, geen zware boetetochten in een hitte van tegen de 40 graden, geen Surinaams moeten spreken en niet tussen de krokodillen moeten gaan varen in een prauw op de Marowijne... 't zijn daar wel geen krokodillen maar de kaaimannen (die een beetje kleine zijn) hebben ook goeie tanden... Allez, niet getreurd, misschien zijn jullie welkom in Belize. Da's daar niet zo ver van af... Tot horens in virtuele omstandigheden...
  5. Marc C.:
    Hallo Hilde en Bernard,

Ik ken het gevoel. Normaal gezien moest ik nu in New York zitten.... Maar helaas.

Nu, we troosten ons met het spreekwoord : "uitstel is geen afstel".

En als ik rond t Huizeke wandel beeld ik me maar in dat ik in Central Park ben 😁😁

Aan t ges houden !! En volgend jaar halen we ons schade wel in !!

Grtz
  6. Erik Frieda:
    20 maart 2020
    Jammer dat jullie reis niet doorgaat,maar toch nog beter dan in een ver land vast te zitten,volgend jaar beter.