Met de Vespa erop uit!

30 oktober 2025 - Rhodos, Griekenland

Mijne goeie vriend en één van mijn beste maten (Dirk Stockman dus) is ne Rhodos-freak. Hij gaat dit misschien niet zo graag horen, maar als ge hier al 10 jaar naeen komt vakantie houden, dan héb je wel iets met het eiland, denk ik dan toch. Hoe dan ook, toen hij vernam dat we naar Rhodos op vakantie kwamen, heeft hij niet nagelaten om ons een drietal mooie ritten doorheen het eiland door te mailen. Met beschrijving van links, rechts, ronde punten en van alles en nog wat, kwestie dat we niet konden missen!

Vespa selfie Op de Vespa Spiegelbeeld én de geiten

Uiteindelijk hebben we vandaag twee van zijn voorgestelde ritten gecombineerd: we zijn het binnenland ingereden, doorheen de bergen, bergop bergaf met onze Vespa, om uiteindelijk zo halverwege 't eiland aan de kust aan te komen. In Kritinia moesten we zeker eens langs gaan in een klein gezellig restaurantje om er de groeten te doen aan Georgos en Andonis, twee van Dirk zijn Griekse goden. 

Georgos en een dreupelke Kaffie me nen dreupel

Het restaurantje hebben we makkelijk gevonden, we hebben er een lekker licht middagmaal gegeten en daarna de westkust(weg) te blijven volgen terug tot in Rhodos. Het werd een hele mooie rit! Op de kaart, die Dirk ons meegegeven had, had ik vooraf al enkele mooie wegen ontdekt (je weet wel: van die wegen die op de kaart met een groen lijntje ernaast zijn aangestipt), die eigenlijk min of meer de route volgden die Dirk had uitgestippeld.

Het was, en dat zullen andere Vespa-gebruikers misschien wel (h)erkennen... toch soms wel een beetje frisser dan verwacht. Niet dat we hoge snelheden hebben gereden (daarvoor zijn we niet bekwaam genoeg, en zou het te gevaarlijk worden), maar toch; meestal was 35 à 40 km/u meer dan genoeg!

Leuke plaatjes schieten van op het passagierszitje. Mijn eega voelde zich net een cameraman in de Ronde van Frankrijk, achteraan op de moto! En af en toe ook eens een stop onderweg!

Vissersbootjes in Karmiros Skala Mijn keppe in Karmis Skala Kamiros Skala

6 Reacties

  1. Ria:
    30 oktober 2025
    Top
  2. Carole:
    30 oktober 2025
    Zalig toch!
  3. Rita Van Gorp:
    31 oktober 2025
    Mooi om te lezen Bernard ! Dankjewel. Altijd blij relativerend, herkenbaar positief, genietend. Groetjed azn ons Hildeke. xxx
  4. Christine Vroman:
    1 november 2025
    Hilde, je doet het goed, prima camerawerk!
  5. Nathalie:
    3 november 2025
    Klinkt heerlijk!
  6. Marc & Linda:
    12 november 2025
    Wij waren mee, 2 van de 27 busreizigers, die op een of ander facet van het gezamelijke zijn, die wonder wel in en aan mekaar klikten.
    Met juli heelveel prachtige momenten in de ban van de sfeer en het gebeuren.

    Benard en Hilde ik, Marc kan onze foto's en audio bestanden met jullie delen, maar consequent reageren op email is niet mijn sterkste punt.
    Groetjes vanuit De Haan