Twee keizerspinguïns gespot op Tenerife

8 maart 2025 - La Orotava, Spanje

Ja, toch wel enigszins opmerkelijk! Je zou ze niet verwachten op de Canarische eilanden, maar 't bleek maar al te waar.

Zoals in ons vorig verhaal verteld, hebben we woensdag jl. onszelf toch serieus overschat met die wandeling 'naar 't zèètje!

Rust aan ons zwembadje

Het melkzuur in onze kuiten konden we niet zomaar wegwrijven met een massageke; het zat er goed in! Zitten en liggen is uiteraard geen probleem in zo'n omstandigheden, maar rechtkomen...! En stappen...! "Van voren naar achter, van links naar rechts"... al wat je wil, maar gewóón stappen ging niet meer. En zo komt het dat we nu al een paar dagen rondwankelen als twee grote pinguïns... elkaar nét nog niet helemáál uitlachend! Enfin, we gaan nie trunten zulle... 't verbetert elke dag, dus vermoeden we dat we begin volgende week wel wat treffelijk zullen kunnen rondstappen in het vulkaanlandschap van de Teide, die we gisteren voor het eerst in al zijn glorie konden zien!

El Teide domineert het landschap

Gisteren hebben we rondgewaggeld, rondgewandeld sorry, in La Orotava, een stadje op een 20tal kilometer hiervandaan. Een leuk stadje met enkele mooie huizen én een klein restaurantje, waar de vriendelijke ober zelfs zijn best deed om een mondje Nederlands te praten!

Kerkje in La Orotava Leuk huis in La Orotava

Foto’s

8 Reacties

  1. Saskia:
    8 maart 2025
    🤣🤣🤣 ajajaai sjaneer ulder maar lieve pinguins 🤣🤣🤣
  2. Carole:
    8 maart 2025
    Ja, ons karkas hé op onze leeftijd kraakt en spijt overal....
  3. Gino Bruneel:
    8 maart 2025
    Hier op nieuws geweest. Twee tjolende, waggelende keizerpinguïns gespot die blijkbaar erg vermoeid waren. Het opvangcentrum is er naar op zoek om hen tijdelijk op te nemen en hen op krachten laten komen voor verdere avonturen..
  4. Bernard & Hilde:
    8 maart 2025
    We zijn intussen opgenomen! Oef!
    Nu, samen met de nodige begeleiding, op weg naar carnaval Santa Cruz! Hie-ha!!!
  5. Alena en Marc:
    8 maart 2025
    blij nieuws van jullie te krijgen. Laatste stunt van je zus deze morgen. Elverdinge in het grootste alarm. Alena Kindt van de radar verdwenen. Gans het peloton van elverdinge in en rond het gebouw op zoek naar Alena . Iedereen opgebelt: Sabien, Trui, Marc via Sabien
    ...... Haar polsbandje had ze in haar kamer achtergelaten. En nu ...... 30 minuten later ...
    Halleluja.. madame kindt teruggevonden in een toilet totaal buiten haar normale afdeling .. Eind goe d alles goed
    Blij te vernemen dat jullie terug kunnen wandelen . Zo zie je maar. Ouder worden en
    niet willen opgeven . Op je tanden bijten enzovoort en nadien Pf Pf pf amail g roeten
    vanuit het zonnige zillebeke marc
  6. Isabelle:
    8 maart 2025
    Wa wilde Bernard, als het maar dat is.
    Het moet soms wat kraken en piepen.
    Geniet tenvolle 🥰💪
  7. Rita:
    8 maart 2025
    Morgen de laatste stuiptrekkingen van het carnaval!
  8. Luk kindt:
    8 maart 2025
    krakend wagens rijden het langst ... hihihi. Maar volhouden he en genieten van jullie reisje. Op tijd rusten en jullie zijn er weer bovenop.