Twee keizerspinguïns gespot op Tenerife
8 maart 2025 - La Orotava, Spanje
Ja, toch wel enigszins opmerkelijk! Je zou ze niet verwachten op de Canarische eilanden, maar 't bleek maar al te waar.
Zoals in ons vorig verhaal verteld, hebben we woensdag jl. onszelf toch serieus overschat met die wandeling 'naar 't zèètje!
Het melkzuur in onze kuiten konden we niet zomaar wegwrijven met een massageke; het zat er goed in! Zitten en liggen is uiteraard geen probleem in zo'n omstandigheden, maar rechtkomen...! En stappen...! "Van voren naar achter, van links naar rechts"... al wat je wil, maar gewóón stappen ging niet meer. En zo komt het dat we nu al een paar dagen rondwankelen als twee grote pinguïns... elkaar nét nog niet helemáál uitlachend! Enfin, we gaan nie trunten zulle... 't verbetert elke dag, dus vermoeden we dat we begin volgende week wel wat treffelijk zullen kunnen rondstappen in het vulkaanlandschap van de Teide, die we gisteren voor het eerst in al zijn glorie konden zien!
Gisteren hebben we rondgewaggeld, rondgewandeld sorry, in La Orotava, een stadje op een 20tal kilometer hiervandaan. Een leuk stadje met enkele mooie huizen én een klein restaurantje, waar de vriendelijke ober zelfs zijn best deed om een mondje Nederlands te praten!






Nu, samen met de nodige begeleiding, op weg naar carnaval Santa Cruz! Hie-ha!!!
...... Haar polsbandje had ze in haar kamer achtergelaten. En nu ...... 30 minuten later ...
Halleluja.. madame kindt teruggevonden in een toilet totaal buiten haar normale afdeling .. Eind goe d alles goed
Blij te vernemen dat jullie terug kunnen wandelen . Zo zie je maar. Ouder worden en
niet willen opgeven . Op je tanden bijten enzovoort en nadien Pf Pf pf amail g roeten
vanuit het zonnige zillebeke marc
Het moet soms wat kraken en piepen.
Geniet tenvolle 🥰💪